
Miért nem védi meg az árudat a fuvarozói biztosítás?
Egy magyar gyártócég frissen megnyert exportmegrendeléssel indított útnak 33 raklap értékes árut. A kamion elindult, minden dokumentum rendben volt. Az árut megfelelően rögzítették, és a fuvarozó rendelkezett CMR biztosítással.
Mégis: három raklapnyi áru megsemmisült egy balesetben.
Kárérték: 9,2 millió forint.
Térítés a fuvarozótól: kevesebb, mint 1,1 millió – mert a CMR biztosítás csak kilogrammonként térít, és csak akkor, ha a fuvarozó hibázott.
Az exportáló cég saját zsebből fizetett.
Miért?
Mert nem volt szállítmánybiztosítása.
A fuvarozói felelősség nem azonos a szállítmány teljeskörű biztosításával! Erre van a szállítmánybiztosítás.
Sokan azt gondolják, hogy ha a fuvarozónak van BÁF vagy CMR biztosítása, az az árura is teljes körű védelmet nyújt.
Ez tévedés.
Ezek a biztosítások a fuvarozó felelősségét fedezik, nem pedig az árut. A kulcsszó itt a „felelősség” – ha nincs hibás magatartás, nincs kártérítés sem.
És ha a kár egy harmadik fél hibájából történt? Vagy egy elemi kár? Vagy egyszerűen nem bizonyítható, ki a hibás?
A fuvarozó nem térít.
Miért fontos a szállítmánybiztosítás?
A szállítmánybiztosítás nem a fuvarozót, hanem az árut védi.
Akkor is térít, ha nem bizonyítható, hogy ki hibázott.
Többek között az alábbi esetekben nyújt védelmet:
• baleset, ütközés, borulás
• tűz, robbanás
• vízkár, áztatás
• lopás, rablás
• átrakodás során történt sérülés
• elemi károk (vihar, földrengés stb.)
Egy jó szállítmánybiztosítás az áru teljes értékét fedezi, és gyorsan térít.
Mikor éri meg biztosítani?
Nemcsak luxuscikkek vagy tengeri konténerek esetén van értelme.
Ajánlott minden olyan fuvarnál, ahol:
• az áru értéke magas
• hosszú vagy összetett az útvonal (átrakások, több fuvarozó)
• nemzetközi fuvarról van szó
• a késedelem vagy kár üzleti veszteséget jelent Különösen export esetén, ha a megrendelő CIF vagy DAP paritást kér, a biztosítás nemcsak védelem, hanem szinte kötelező elem is.
„Túl bonyolult, nem éri meg, pénzkidobás” – a leggyakoribb kifogások
Sokan azért nem kötnek szállítmánybiztosítást, mert azt gondolják:
„Drága.”
„Macera.”
„Nem történik úgysem semmi.”
Valójában a biztosítási díj az áru értékének töredéke – gyakran 0,015–0,045 % között mozog. Egy 10 milliós küldemény biztosítása így akár 10–30 ezer forintból megoldható.
És ha egyszer bekövetkezik a baj – már az első fuvarnál megtérül.
A jó hír: nem kell egyedül dönteni.
Mi segítünk kiválasztani a megfelelő biztosítást, akár eseti, akár rendszeres szállításról van szó.
Nem az a kérdés, hogy megtörténik-e
A fuvarozásban nem az a kérdés, hogy történik-e kár, hanem az, mikor.
A globális ellátási láncok, a közúti balesetek, rablások, lopások és az időjárási szélsőségek mellett már nem lehet kizárni a kockázatot – de lehet kezelni.
A szállítmánybiztosítás a legegyszerűbb és leghatékonyabb eszköz erre.
Mi a Mag-Lognál nemcsak a fuvarokat szervezzük meg:
Segítünk védekezni is a váratlan ellen.
Kérj ajánlatot, és mi megmutatjuk, hogyan védheted meg a szállítmányod értékét – okosan és költséghatékonyan.
#NemCsakFuvarozunkVédünkIs #SzállítmányBiztosítva #FuvarBiztonságban #Szállítmánybiztosítás
Dolgozzunk együtt!
Kérj ajánlatot, vagy vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal.
Amennyiben bizonytalan vagy használd ki az ingyenes tanácsadás lehetőségét.
Foglald le most az időpontot magadnak az egyéni konzultációra, hogy tapasztalt kollégánk segíthessen!